علی علایی

متن مرتبط با «چراغ» در سایت علی علایی نوشته شده است

چرا در پایان نماز سه بار الله اکبر می گوییم و دستها را به بالا می آوریم !؟

  • نیلوبلاگ

    در ذکر تکبیر همواره به این حقیقت که خداوند متعال بزرگ تر و بزرگ ترین است اشاره می شود.ذکر تکبیر در هر کجا از نماز با توجه به اذکار و حالاتی که تکبیر متعاقب آن می آید متفاوت است.از نظر عرفا و دانشمندان اخلاق آن چه مانع کمال ورشد انسان به سوی سعادت ابدی و عروج انسان به سوی معشوق و معبود حقیقی می گردد حجاب های ظلمانی است که بر اساس تقسیمی به 7 نوع حجاب تقسیم می شود.برای داخل شدن به حریم نماز که مصداق عروج به سوی معبود حقیقی است بایستی از این حجاب های هفتگانه گذشت لذا مومن قبل از ورود به نماز مستحب ...

    ادامه مطلب